Engang var det en blog og en befrielse, nu er det et rart minde.

tirsdag den 9. august 2011

Jeg går den lige vej hjem

Denne faktisk smukke sang strømmede ud af mine højtalere i dag, da min ipod var på bland. Den mindede mig om en fantstisk koncert i juni måned med søde Marie. Den huskede mig på, at musik der umiddelbart ikke lige er din genre, kan overraske og vise sig at starte en masse følelser og tanker. Det gjorde sangen dengang i juni og det gjorde den også i dag, da jeg lå i min pudefyldte seng og læste. Den løsrev mig fra de trykte bogstaver i mit nye soundvenue og fik mig til at lytte til teksten. Teksten passer så godt på nogle af de følelser, som også rumsterer i mig. Frygten for, hvad der vil ske. At noget tragisk en dag vil indtraffe, uden at være forberedt. Altid, når mine forældre eller venner forlader mig siger jeg: "Kør forsigtigt" eller "pas på dig selv" eller sådan noget. Fordi jeg er bange. Bange og bekymret.  Tænk nu hvis de lige pludselig var væk - det er en skræmmende tanke. Sangen her er depresiv, men samtidig også utrolig livsbekræftende og minder mig om, hvor kostbart livet er. Tag et lyt - nyd livet og pas på jer selv.♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar